ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Θα έχεις σίγουρα παρατηρήσει μία σειρά από εικονίδια στις συσκευασίες καλλυντικών, αλλά ίσως δεν ξέρεις πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζεις τι ακριβώς σημαίνουν. Μάθε τι αντιπροσωπεύει το καθένα και σε ποια πρέπει να δίνεις σημασία.

Πολλά σύμβολα που βρίσκονται στις συσκευασίες των αγαπημένων μας καλλυντικών μας δίνουν στοιχεία που είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε για την δική μας ασφάλεια ή για να έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη άποψη για τα προϊόντα που επιλέγουμε.

Πολλές από τις πληροφορίες που μας είναι απαραίτητες για ένα προϊόν ομορφιάς ή προσωπικής υγιεινής τις γνωρίζουμε ήδη και γι΄ αυτό έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μας. Γνωρίζουμε όμως πότε πρέπει κανονικά να πετάμε τα προϊόντα μακιγιάζ ή αν ένα προϊόν έχει δοκιμαστεί σε ζώα, ακόμα κι αν η ετικέτα ισχυρίζεται το αντίθετο;
Οι εταιρείες καλλυντικών μας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες χωρίς πολλά λόγια, άλλα με τα κατάλληλα σύμβολα, όπως τους επιβάλλεται από σχετικές νομοθεσίες ή εμπορικά σήματα. Ακόμα και κάποια σύμβολα που γνωρίζεις, δεν σημαίνουν αυτό που νομίζεις!

1. Το ανοιχτό βιβλίο

Το εικονίδιο με το ανοιχτό βιβλίο υποδηλώνει πως το προϊόν συνοδεύεται από ενημερωτικό φυλλάδιο και το βρίσκουμε συνήθως σε προϊόντα με συσκευασία κουτιού.
Ωστόσο πολλές φορές το φυλλάδιο βρίσκεται κρυμμένο πίσω από την ετικέτα του προϊόντος και για να το δεις πρέπει να ξεκολλήσεις την άκρη, που σε αυτή την περίπτωση μαρκάρεται με ένα τόξο.

2. Το κουτί με το ανοιχτό καπάκι

Είναι ίσως το πιο σημαντικό σύμβολο στην συσκευασία των καλλυντικών! Γνωστό με την ονομασία PAO («period after opening») σου δείχνει πόσο καιρό ακριβώς μπορείς να το χρησιμοποιείς με ασφάλεια, αφότου το έχεις ανοίξει.
Π.χ. εδώ, το «3Μ» σημαίνει πως η εταιρεία προτείνει να μην το χρησιμοποιείς για πάνω από 3 μήνες ακόμα και αν η ημερομηνία λήξης του αργεί για πολύ καιρό ακόμα.

3. Το κουνελάκι που πηδάει

Το σύμβολο αυτό υποδηλώνει ότι το προϊόν ή τα διαφορετικά συστατικά του δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα, πουθενά στον κόσμο. Είναι το εικονίδιο που δείχνει ότι το προϊόν έχει την έγκριση μεγάλων φορέων για την ηθική μεταχείριση των ζώων, όπως η ΡΕΤΑ.
Αν και στις συσκευασίες πολλών καλλυντικών αναγράφεται ότι δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα, παραθυράκια στις νομοθεσίες της Ευρώπης και της Αμερικής επέτρεπαν την παρασκευή προϊόντων για τα οποία έχουν γίνει πειράματα σε ζώα, αν το εργαστήριο ήταν σε άλλη χώρα, όπως π.χ. στην Κίνα ή και αλλού στην Ασία.

4. Το γράμμα “e”

Το γράμμα “e” σημαίνει πως το προϊόν πληροί τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στο βάρος και τον όγκο του.
Οι εταιρείες πρέπει κανονικά να σημειώνουν το πραγματικό βάρος και τον όγκο, ώστε να μπορείς να υπολογίσεις αν η τιμή του προϊόντος είναι συμφέρουσα. Ωστόσο αυτοί οι αριθμοί είναι, συνήθως, κατ’ εκτίμηση υπολογισμένοι.

5. UVA – Προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία Α

Το σύμβολο UVA δείχνει ότι ένα προϊόν προσφέρει την ελάχιστη προτεινόμενη προστασία ενάντια στην υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.
Αν και η προστασία κατά των UVA ακτίνων είναι σημαντική, το συγκεκριμένο εικονίδιο δεν αναγράφεται απαραίτητα σε όλα τα προϊόντα που προσφέρουν κάλυψη SPF (δείκτης προστασίας), όπως π.χ. αρκετές κρέμες ημέρας. Ωστόσο, ένα προϊόν μπορεί να προσφέρει κάλυψη, ακόμα κι αν δεν φέρει την ένδειξη UVA στην συσκευασία.

6. Η πράσινη κουκκίδα με τα τόξα

Πολλοί θεωρούν ότι «η πράσινη κουκκίδα», όπως είναι γνωστό αυτό το εικονίδιο, συμβολίζει την δυνατότητα ανακύκλωσης της συσκευασίας ενός προϊόντος.
Στην πραγματικότητα σημαίνει ότι η παρασκευάστρια εταιρεία συμμετέχει σε πρόγραμμα ανακύκλωσης και επανάχρησης υλικών συσκευασίας, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η συσκευασία του προϊόντος που αγόρασες είναι ανακυκλώσιμη.

7. Το κύκλωμα των τριών τόξων

Αυτό το εικονίδιο δείχνει ότι η συσκευασία του προϊόντος είναι ανακυκλώσιμη. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως οι πρώτες ύλες για την συσκευασία προήλθαν από ανακυκλωμένα υλικά!
Ιδανικά, αν το θέμα της βιωσιμότητας είναι σημαντικό για σένα, θα πρέπει να αναζητάς προϊόντα που φέρουν και την πράσινη κουκκίδα και το κύκλωμα των τριών τόξων, γεγονός που μπορεί να σημαίνει ότι η συσκευασία ενδέχεται να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά, αλλά μπορεί και να ανακυκλωθεί ξανά.

8. Η κλεψύδρα

Η κλεψύδρα βρίσκεται συνήθως σε προϊόντα χωρών της ΕΕ και συμβαδίζει με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφαλή χρήση.
Δείχνει ότι η λήξη του προϊόντος θα γίνει σε λιγότερο από 30 μήνες και, συνήθως, αμέσως μετά την κλεψύδρα ακολουθεί η ενδεικτική ημερομηνία.

9. Το κλειστό ματάκι

Αυτό το σύμβολο δείχνει το μέρος του προσώπου ή του σώματος που πρέπει να χρησιμοποιείται ένα προϊόν, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα μάτια.
Άλλες φορές μπορεί να απεικονίζονται χείλια ή και δύο ματάκια ή και μία στρογγυλή φατσούλα, αν το προϊόν είναι για χρήση σε ολόκληρο το πρόσωπο ή δύο χέρια ή ένα πέλμα, κ.λ.π.

Διαβάστε στο mediamagazine.gr:
Με αυτά τα απλά βήματα, θα λάμψεις! photos

 

Διαβάστε στο mediamagazine.gr:
Λάθη που κάνουμε στο μακιγιάζ και φαινόμαστε μεγαλύτερες!

 

Ανακαλύψτε περισσότερα μυστικά μόδας και ομορφιάς… εδώ!